Home / Αρθρογραφία / Εν μέσω αντιδράσεων η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για το νέο αναθεωρημένο Master Plan! – Ποιοί αντιδρούν και γιατί;

Εν μέσω αντιδράσεων η συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για το νέο αναθεωρημένο Master Plan! – Ποιοί αντιδρούν και γιατί;

της Μαρίας Ριζεάκου Αύριο Τετάρτη 25 του μηνός και ώρα 10.00 π.μ. έχει προγραμματιστεί η 3η κατά σειρά συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με θέμα συζήτησης το 8ο σε σειρά αναθεωρημένο Master Plan, το οποίο αποτελεί το σχέδιο που εξετάζει για να θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΟΛΠ/COSCO για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, προκειμένου τα μέλη της να αποφασίσουν για την έγκρισή του ή όχι. Το μέχρι στιγμής γνωστό περιεχόμενο του αναθωρημένου σχεδίου έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τους άμεσα ενδιαφερομένους φορείς, τα συνδικάτα και τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής…

Review Overview

Summary : Τα σωματεία και οι φορείς της ΝΕΖ, σε συνεργασία με τους παραλιμένιους Δήμους και τις κινήσεις πολιτών που βρίσκονται δίπλα τους είναι διατεθειμένοι να προβούν σε κινητοποιήσεις ακόμα και την ημέρα της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού.

User Rating: 4.75 ( 1 votes)
0

της Μαρίας Ριζεάκου

Αύριο Τετάρτη 25 του μηνός και ώρα 10.00 π.μ. έχει προγραμματιστεί η 3η κατά σειρά συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με θέμα συζήτησης το 8ο σε σειρά αναθεωρημένο Master Plan, το οποίο αποτελεί το σχέδιο που εξετάζει για να θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση σε συνεργασία με την ΟΛΠ/COSCO για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, προκειμένου τα μέλη της να αποφασίσουν για την έγκρισή του ή όχι.

Το μέχρι στιγμής γνωστό περιεχόμενο του αναθωρημένου σχεδίου έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις από τους άμεσα ενδιαφερομένους φορείς, τα συνδικάτα και τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει δεχθεί κύματα αντιδράσεων από τον κόσμο (εργαζομένους και επιχειρηματίες) της Ναυπιγοεπισκευαστικής ζώνης του Περάματος για αυτό αν και βρισκόμαστε μόνο λίγες ώρες πριν την συνεδρίαση ακόμα γίνονται προσθήκες και αλλαγές σε αυτό, αφού όπως εκτιμά του Υπουργείο, οι αρχικές διορθώσεις που έγιναν δεν τους καλύπτουν.

Παρόλα αυτά, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην τοποθέτησή του στη στρογγυλή τράπεζα που διοργάνωσε στο οικονομικό φόρουμ Delphi, στην Αθήνα προ ημερών, αναφέρθηκε στη σπουδαιότητα, για την εθνική οικονομία, των επενδύσεων που σχεδιάζονται στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και υπογράμμισε για ακόμη μία φορά ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσουν άμεσα τα master plans τους.

Θέση για το αναθεωρημένο master plan πήρε και ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος μιλώντας τη Δευτέρα στο δημοτικό ραδιόφωνο της πόλης «Κανάλι 1», τάχθηκε υπέρ του αναπτυξιακού σχεδίου που έχει υποβάλει ο ΟΛΠ και υπέρ της επέκτασης του λιμανιού προς τον Νότο με τη δημιουργία δύο νέων προβλητών για την υποδοχή σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων, με την προυπόθεση όμως να δημιουργηθούν οι υποδομές ώστε τα πλοία να παίρνουν ρεύμα από την ξηρά για να μη λειτουργούν οι ηλεκτρομηχανές τους οι οποίες συμβάλλουν στην ρύπανση.

Ο Δήμαρχος Γιάννης Μώραλης τάχθηκε επίσης υπέρ της κατασκευής των ξενοδοχείων γιατί, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, ο Πειραιάς δεν διαθέτει πολλά ξενοδοχεία με υποδομές και για άλλες εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα συνεδριακά κέντρα.

Ωστόσο, τάχθηκε ενάντια στην κατασκευή του mall που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι, έκτασης 22.000 τ.μ. και το οποίο «βαφτίζουν» duty free, καθώς όπως διευκρίνισε δεν πρέπει να ξεπερνά τα 5.000 τ.μ. ισχυριζόμενος ότι το duty free έκτασης 22.000 τ.μ. μπορεί να χρησιμοποιηθεί μελλοντικά ως εμπορικό κέντρο. Κάτι το οποίο θα δημιουργήσει τεράστια «βλάβη» στον εμπορικό κόσμο του Πειραιά (θέσεις εργασίας, καταστηματάρχες, έμπορους, επιχειρηματίες).

Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πηγές ο ΟΛΠ, μέσω του αναθεωρημένου Master Plan, δεν έχει να προτείνει κάποια λύση για τα θέματα που εκπίπτουν με την ΝΕΖ, τα Ναυπηγεία Περάματος, την παράνομη παραχώρηση του μόλου της Δραπετσώνας και της πύλης Γ1 του λιμένος Πειραιά.

Στις ποικίλες αντιδράσεις έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι το νέο αναθεωρημένο σχέδιο δεν τέθηκε σε διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, όπως αυτό περιλαμβάνεται ως όρος στη Σύμβαση Παραχώρησης, κάτι που είχαν ζητήσει πρόσφατα οι τομεάρχες Ναυτιλίας και Οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές Α’ και Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ με Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφου στις 11 Σεπτεμβρίου.

Μάλιστα χθες, με επιστολή του προς την ΕΣΑΛ, ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας, η οποία κοινοποιήθηκε τόσο στον δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη όσο και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Π. Αβραμίδη πριν την προγραμματισμένη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ζήτησε την αναβολή της συνεδρίασης.

Ο Νίκος Μπέλαβιλας αναφέρει:

«Παρακαλούμε να ειδοποιηθούμε εγκαίρως, προκειμένου να παραστούμε στη συνεδρίαση του οργάνου με θέμα τη νέα εκδοχή του Master Plan του ΟΛΠ. Ταυτόχρονα, σάς επισημαίνουμε ότι μόλις ενημερωθήκαμε εξω-υπηρεσιακά για το περιεχόμενό του. Το δε Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά δεν θα έχει ουδεμία δυνατότητα να το συζητήσει, ούτε καν ενημερωτικά, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Με αυτό το δεδομένο ζητάμε την αναβολή της συζήτησης τουλάχιστον για 10 ημέρες. Έργα τέτοιας σημασίας, τα οποία θα ορίσουν την εξέλιξη του παραλιμένιου χώρου, αλλά και της πόλης του Πειραιά, για τα επόμενα 30-50 χρόνια, δεν είναι δυνατόν να συζητούνται σε χρόνους εύρους 72 ωρών».

Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει τεράστια ανησυχία στους επιχειρηματίες της Ναυπηγοεπισκευής, αφού το πραγματικό ενδεχόμενο να κλείσει μεγάλος αριθμός από τις επιχειρήσεις τους στο Πέραμα, σαν ντόμινο θα οδηγήσει σε χιλιάδες ανέργους.

Παρά τις διαβεβαιώσεις από πλευράς ΟΛΠ για ανάπτυξη, τα νούμερα έρχονται να τις διαψεύσουν. Οι θέσεις επισκευής πλοίων στον Πειραιά έχουν συρρικνωθεί ούτως ή άλλως και σε πιθανότητα εφαρμογής του Master Plan, θα απομείνουν ελάχιστες φτάνοντας μόλις τις 14 από τις 150, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Τόσο λίγες που οι μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες με έδρα τον Πειραιά, όσο και τα πλοία κρουαζιέρας που τις χρησιμοποιούν ως home port να αντιμετωπίζουν ουσιαστικό πρόβλημα επιβίωσης, όταν τα πλοία αυτά ξεπερνούν τα 70 σε αριθμό.

Υπό το φόβο αυτό, οι Ναυπηγοεπισκευαστές δεν σταματούν τις οχλήσεις προς όλους τους ιθύνοντες φορείς και τα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να διασφαλίσουν τα «μαγαζιά» τους και τις θέσεις εργασίας τους.

Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, τα έγγραφα των φορέων που διαβιβάζονται, οι οχλήσεις και οι ενημερώσεις προς όλους τους εμπλεκομένους βρίσκουν μόνο επιφανειακή κατανόηση και συμπάθεια, χωρίς όμως ουσιαστική θέση και λύση.

Από την άλλη πλευρά, η ΟΛΠ ΑΕ συνεχίζει να πιέζει τόσο την κυβέρνηση όσο και το αρμόδιο υπουργείο για να περάσει τα σχέδια της και να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου!  Πίεση που οδηγεί τον υπουργό Ναυτιλίας, κο Ιωάννη Πλακιωτάκη, να προσπαθεί να βρει την χρυσή τομή ώστε η λύση που θα δοθεί να είναι σύμφωνη με τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά και να ικανοποιεί την Κινεζική πλευρά.

Τα σωματεία και οι φορείς της ΝΕΖ, σε συνεργασία με τους παραλιμένιους Δήμους και τις κινήσεις πολιτών που βρίσκονται δίπλα τους είναι διατεθειμένοι να προβούν σε κινητοποιήσεις ακόμα και την ημέρα της επίσκεψης του Κινέζου πρωθυπουργού.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*