Home / Αρθρογραφία / Τάξη και Αταξία: Τι πραγματικά συμβαίνει στη ΝΕΖ;

Τάξη και Αταξία: Τι πραγματικά συμβαίνει στη ΝΕΖ;

Σχετικά με το άρθρο της Ναυτεμπορικής την Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019 με τίτλο "Σε τάξη επιχειρεί να βάλει ο ΟΛΠ τη ΝΕΖ" και επειδή θεωρούμε ότι πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις, παραθέτουμε και κάποιες επιπλέον πληροφορίες... Με βάση το νόμο 4404/2016 η πλέον ιδιωτική επιχείρηση ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί πάροδο υποδομών για τον ευρύτερο λιμένα του Πειραιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται και να κερδοφορεί από τη μίσθωση χώρων, ντόκων, υποστέγων και δεξαμενών, καθώς και από την παροχή στα πλοία των υπηρεσιών ρευματοδοσίας, υδροδοσίας, παραλαβής και διαχείτησης υγρών και στερεών καταλοίπων. Τα θέματα που σχετίζονται με αυτές…

Review Overview

Summary : ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ποσό πλέον των 500 εκατομμυρίων άνευ όρων

User Rating: 4.37 ( 10 votes)
0

Σχετικά με το άρθρο της Ναυτεμπορικής την Δευτέρα 15 Ιουλίου 2019 με τίτλο “Σε τάξη επιχειρεί να βάλει ο ΟΛΠ τη ΝΕΖ” και επειδή θεωρούμε ότι πρέπει να ακούγονται όλες οι απόψεις, παραθέτουμε και κάποιες επιπλέον πληροφορίες…

Με βάση το νόμο 4404/2016 η πλέον ιδιωτική επιχείρηση ΟΛΠ Α.Ε. αποτελεί πάροδο υποδομών για τον ευρύτερο λιμένα του Πειραιά. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχει δικαίωμα να διαχειρίζεται και να κερδοφορεί από τη μίσθωση χώρων, ντόκων, υποστέγων και δεξαμενών, καθώς και από την παροχή στα πλοία των υπηρεσιών ρευματοδοσίας, υδροδοσίας, παραλαβής και διαχείτησης υγρών και στερεών καταλοίπων. Τα θέματα που σχετίζονται με αυτές τις παραπάνω υπηρεσίες και διαδικασίες και την κατάφωρη εκμετάλλευση της δεσπόζουσας θέσης της ΟΛΠ Α.Ε. αλλά και γενικά τη μονοπωλιακή εκμετάλλευση της ακτοπλοΐας, της πάσχουσας Ελληνόκτητης κρουαζιέρας καθώς και των πλοιοκτητών σκαφών μικρών αποστάσεων θα τα αναλύσουμε σε δεύτερο χρόνο.

Στο άρθρο του Κου. Τσιμπλάκη γίνεται αναφορά στην “τάξη” στην οποία ο Κινέζος επενδυτής θέλει να βάλει την Ελληνική Ναυπηγοεπισκευή, η οποία όπως αναφέρει έχει φτάσει στο ναδίρ, και στους “ξεκάθαρους κανόνες” που θέλει να θέσει. Να επισημάνουμε στον αρθρογράφο ότι το ναδίρ στο οποίο αναφέρεται, περιλαμβάνει 450 υγιείς επιχειρήσεις, ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες  που έχουν πιστοποιηθεί από το Ελληνικό δημόσιο και όχι από κάποιον ιδιώτη – με τον οποίο να έχουν άμεση οικονομική εμπλοκή. Επίσης να επισημάνουμε ότι αυτό το ναδίρ περιλαμβάνει επενδύσεις σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ, όσα περίπου ΘΑ βάλει και ο επενδυτής! Μόνο που οι Ελληνικές μικρομεσαίες ναυπιγοεπισκευαστικες επιχειρήσεις στις οποίες αναφερόμαστε δεν ΘΑ τα επενδύσουν υπό κάποιους όρους…. ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ποσό πλέον των 500 εκατομμυρίων άνευ όρων με μοναδικό ελεύθερο χώρο εδώ και πολλά χρόνια τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Πρόκειται για κεφάλαια που επενδύθηκαν σε μεγάλο βαθμό εντός κρίσης και δεν προέρχονται από Ευρωπαϊκή επιδότηση όπως αυτά της ΟΛΠ Α.Ε. ούτε είναι προίκα από τα ταμεία της. Οι Έλληνες εργαζόμενοί αυτών των επιχειρήσεων που θέλει η COSCO να βάλει σε τάξη, επισκευάζουν πλοία μέσα στις εγκαταστάσεις της στη Κίνα για λογαριασμό των Ελλήνων πλοιοκτητών. Μάλιστα σε τέτοια αταξία βρίσκονται, που κάποιες από αυτές αποτελούν εδώ και χρόνια τους πρωταγωνιστές στο τομέα της Ναυπηγοεπισκευής παγκοσμίως. Και το ερώτημα είναι ΕΑΝ είναι σε αυτή τη τραγική κατάσταση που ισχυρίζεται η ΟΛΠ Α.Ε. και προσπαθεί να περάσει και  προς την κοινωνία, γιατί θέλει να εκμεταλλευτεί το όνομα Ελληνική ναυπηγοεπισκευή και δεν το ονομάζει Κινέζικη επισκευή πλοίων σε Ευρωπαϊκό έδαφος;

Σχετικά με το ζήτημα της άδειας Ναυπηγείου στο χώρο της ΝΕΖ Περάματος…. Η σύμβαση παραχώρησης την οποία υπέγραψε η COSCO για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ Α.Ε. Δίνει τη δυνατότητα δημιουργίας Ναυπηγείου σε συγκεκριμένο χώρο και για συγκεκριμένα σκάφη. Γιατί άραγε ο Κος Τσιμπλάκης δεν ενημερώνεται για τον Ελληνικό νόμο;  Η δημιουργία ναυπηγείου δεν προσκρούει στις αντιδράσεις των επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισεκυής αλλά Άρθρο 17 παράγραφος 2 του νόμου 3325/2005, που αφορά τις περιβλλοντικες οχλήσεις στο Άρθρο 27 του ιδίου νόμου, που προβλέπει τις εξαιρέσεις. Δεν καθυστερούν λοιπόν την επένδυση κάποιοι επιχειρηματίες με βύσμα… αλλά η ίδια ανάγκη των κατοίκων του Πειραιά για βιώσιμο περιβάλλον .

Τέλος, εάν ο Κος Τσιμπλάκης ενδιαφέρεται τόσο πολύ για την βιωσιμότητα του λιμανιού του Πειραιά ας γνωστοποιήσει στο κοινό την τιμολογιακή πολιτική της ΟΛΠ Α.Ε. για το κόστος δεξαμενισμού και παροχών αλλά και για τις  επιπλέων χρεώσεων (penalty) αυτών, ώστε να διαπιστώσουμε ποιος φορέας πραγματικά καθυστερεί και αποτρέπει τα ξένα κεφάλαια της παγκόσμιας πλοιοκτησίας να προσεγγίσουν το λιμάνι του Πειραιά.

Αυτά τα ελάχιστα για αρχή και η συνέχεια αναμένεται σύντομα…

Μαρία Ριζεάκου

About Μαρία Ριζεάκου

Διεύθυνση του Site- Δημοσιογράφος

2 Σχόλια

  1. Κανακάκης Βασίλης

    Συγχαρητήρια για το εμπεριστατωμένη δημοσίευση.

    Πρόεδρος Συνδέσμου Ναυπηγικής Βιομηχανίας.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*