Home / Στήλες / Κινηματογράφος- Θέατρο / 7 ηθοποιοί που έφτασαν στα άκρα για τους ρόλους τους

7 ηθοποιοί που έφτασαν στα άκρα για τους ρόλους τους

Υπάρχουν οι ηθοποιοί που προετοιμάζονται για να υποδυθούν το ρόλο, μαθαίνοντας τις ατάκες τους και κάνοντας πρόβες, πρόβες και ξανά πρόβες και υπάρχουν κι εκείνοι που υποβάλλουν τον εαυτό τους σε χίλια δύο σωματικά και ψυχολογικά "βασανιστήρια" για να γίνουν ο ρόλος. Ενδεικτικό παράδειγμα, ο Daniel Day-Lewis, που έχει καθιερωθεί στη συνείδηση κοινού, κριτικών και συναδέλφων του ως ο καλύτερος μαθητής του Στανισλάφσκι στο σινεμά. Ως ο μεθοδικός του Χόλιγουντ. Η μέθοδος Στανισλάφσκι Πριν την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, οι ηθοποιοί συνήθιζαν να μην ερμηνεύουν, αλλά να απαγγέλλουν πατώντας πάνω σε μανιέρες και υιοθετώντας στερεοτυπικές συμπεριφορές. Από το 1987 και…

Review Overview

Summary : Ο Daniel Day-Lewis κρατά σίγουρα τα σκήπτρα του μεθοδικού του Χόλιγουντ.

User Rating: 4.9 ( 1 votes)
0

Υπάρχουν οι ηθοποιοί που προετοιμάζονται για να υποδυθούν το ρόλο, μαθαίνοντας τις ατάκες τους και κάνοντας πρόβες, πρόβες και ξανά πρόβες και υπάρχουν κι εκείνοι που υποβάλλουν τον εαυτό τους σε χίλια δύο σωματικά και ψυχολογικά “βασανιστήρια” για να γίνουν ο ρόλος. Ενδεικτικό παράδειγμα, ο Daniel Day-Lewis, που έχει καθιερωθεί στη συνείδηση κοινού, κριτικών και συναδέλφων του ως ο καλύτερος μαθητής του Στανισλάφσκι στο σινεμά. Ως ο μεθοδικός του Χόλιγουντ.

Η μέθοδος Στανισλάφσκι

Πριν την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, οι ηθοποιοί συνήθιζαν να μην ερμηνεύουν, αλλά να απαγγέλλουν πατώντας πάνω σε μανιέρες και υιοθετώντας στερεοτυπικές συμπεριφορές. Από το 1987 και μετά, με το περίφημο σύστημα ή μέθοδο Στανισλάφσκι, ο πρωτοποριακός θεατρικός σκηνοθέτης Konstantin Stanislavski έφερε την επανάσταση στην υποκριτική.

Εστίασε στην ανάπτυξη της καλλιτεχνικής αλήθειας πάνω στη σκηνή διδάσκοντας στους ηθοποιούς να μην παίζουν τον ήρωα, αλλά να γίνονται ο ήρωας, “γεννώντας” ουσιαστικά τον ηθοποιό όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, τον αποκαλούμενο ως μεθοδικό ηθοποιό.

Ακολουθούν επτά παραδείγματα ηθοποιών που έφτασαν στα άκρα στο όνομα της 7ης Τέχνης.

1. Sylvester Stallone – Rocky

Λίγο ή πολύ η σκληρή προπόνηση που ακολούθησε ο Sly για να αποκτήσει τη φυσική κατάσταση του Rocky Balboa είναι γνωστή. Λιγότερο γνωστή είναι η ακόλουθη ιστορία που αφορούσε ένα δυσάρεστο ατύχημα που ουσιαστικά ο ίδιος προκάλεσε στον εαυτό του κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του “Ρόκυ 4: Η Γιγαντομαχία”.

“Ήταν ο χειρότερος και ο πιο επικίνδυνος τραυματισμός μου”, είχε δηλώσει ο Stallone. “Ενώ ήμασταν με τον Dolph Lundgren στο ρινγκ σκέφτηκα πόσο θανάσιμοι εχθροί ήταν ο Rocky με τον Ivan Drago και του ζήτησα να με χτυπήσει στ’ αλήθεια. Έτσι, στα πρώτα 45 δευτερόλεπτα του πρώτου γύρου πυγμαχούσαμε κανονικά. Λίγα λεπτά μετά, κι ενώ συνεχίζαμε το γύρισμα ένιωσα έναν έντονο πόνο στο στήθος, αλλά δεν έδωσα σημασία. Το ίδιο βράδυ δεν μπορούσα να αναπνεύσω και με μετέφεραν στα επείγοντα και από εκεί (ήμασταν στον Καναδά) με πτήση στο St. John’s Hospital στη Σάντα Μόνικα. Οι γιατροί μου είπαν ότι η καρδιά μου είχε πρηστεί λόγω έντονου χτυπήματος στο θώρακα και ότι σώθηκα από θαύμα. Ο συγκεκριμένος τραυματισμός παρατηρείται συνήθως στα τροχαία ατυχήματα, όταν το τιμόνι τραυματίζει το θώρακα. Θα μπορούσε να πει κανείς χαριτολογώντας ότι τράκαρα με ένα αμάξι που το έλεγαν Drago”.

2. Nicolas Cage – Μπέρντι, ο άνθρωπος πουλί

Στη δραματική πολεμική ταινία του Alan Parker, ο Nicolas Cage ενσάρκωσε ένα βετεράνο του πολέμου του Βιετνάμ που καταλήγει με σοβαρά τραύματα στο πρόσωπο στο στρατιωτικό νοσοκομείο, σακατεμένος σωματικά και ψυχολογικά. “Για ενάμιση μήνα περίπου κυκλοφορούσα με επιδέσμους τυλιγμένους γύρω από το πρόσωπο. Όταν τους αφαίρεσα, το δέρμα μου είχε μολυνθεί. Ήμουν γεμάτος σπυριά και θυλακίτιδες.

3. Daniel Day-Lewis – Σχεδόν σε όλες τις ταινίες του

Από τον Τελευταίο των Μοϊκανών, όπου έμαθε να ζει μόνος στη φύση κυνηγώντας και ψαρεύοντας, και το Εις το όνομα του πατρός, όπου ζητούσε από τους ανθρώπους της παραγωγής να τον κλείνουν σε κελί, να του πετάνε παγωμένο νερό και να τον βρίζουν, μέχρι τις Συμμορίες της Νέας Υόρκης, όπου τσακωνόταν με αγνώστους στους δρόμους της Ρώμης και άκουγε Eminem, και το Αριστερό μου πόδι, όπου καθ’ όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων δεν άφησε ποτέ το αναπηρικό καροτσάκι, ζητώντας μάλιστα από τα μέλη του συνεργείου να τον μετακινούν και να τον ταΐζουν.

Ο Daniel Day-Lewis είχε δηλώσει κάποτε ότι ο τρόπος που ερμηνεύει “του στραγγίζει το είναι του”. Δεν κατάφερε ποτέ να παίξει ένα ρόλο. Πάντα γινόταν ο ρόλος.

4. Shia LaBeouf – Fury και Ο αναγκαίος θάνατος του Τσάρλι Κάντριμαν

Τα ημίμετρα δεν ήταν ποτέ του γούστου του. Ίσως γι’ αυτό, η λέξη όρια δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο του “πιο ιδιοφυούς ηθοποιού της γενιάς του”, όπως τον χαρακτήρισε ο Brad Pitt μετά τη συνεργασία τους στο πολεμικό δράμα Fury. Εκεί, ο Shia LaBeouf κράτησε το ρόλο ενός αδίστακτου αλλά βαθιά θρησκευόμενου σκοπευτή με το παρατσούκλι “Βίβλος”. Ο ίδιος είχε δηλώσει σχετικά με το ρόλο: “Βαπτίστηκα χριστιανός, μελέτησα την Αγία Γραφή, κατατάχθηκα στην Αμερικανική Εθνοφρουρά για δύο μήνες, υπηρέτησα υπό τις διαταγές του Captain Yates στο 41ο τάγμα πεζικού, έζησα για ένα μήνα σε στρατιωτική βάση, όπου μας προετοίμαζαν για απόβαση στο Αφγανιστάν και πέρασα εκπαίδευση πυροβολητή. Ξερίζωσα ένα δόντι μου, χαράκωσα το πρόσωπό μου, δεν έκανα μπάνιο για τέσσερις μήνες και πέρασα μία περίοδο που έβλεπα άλογα να πεθαίνουν”.

5. Jamie Foxx – Ray

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων για το βιογραφικό δράμα για τη ζωή του μουσικού και τραγουδιστή Ray Charles, ο Jamie Foxx ήταν αναγκασμένος να έχει 14 ώρες την ημέρα, κάθε μέρα για αρκετούς μήνες, κλειστά τα μάτια του για να μην βλέπει τίποτα, ώστε να καταλάβει τι σημαίνει να είσαι τυφλός. Ο ίδιος είχε εξηγήσει ότι του είχαν κολλήσει πρόσθετα βλέφαρα πάνω από τα δικά του και είχε εξομολογηθεί ότι εκείνο το χρονικό διάστημα υπέφερε από κρίσεις πανικού και κλειστοφοβία.

6. Dustin Hoffman – Κράμερ εναντίον Κράμερ

Εν αντιθέσει με τους συναδέλφους του, ο Dustin Hoffman εφάρμοσε τις τεχνικές της μεθόδου Στανισλάφσκι όχι στον εαυτό του, αλλά στη συμπρωταγωνίστριά του, Meryl Streep στο νομικό δράμα του Robert Benton.

Σύμφωνα με τον παραγωγό του φιλμ Richard Fischoff, ο Hoffman προκαλούσε με λέξεις και πράξεις την Streep για να βγάλει προς τα έξω το συναίσθημά της στην πιο αυθόρμητη και ειλικρινή του εκδοχή. Την είχε χαστουκίσει για να την θυμώσει, της είχε πετάξει ένα ποτήρι κόκκινο κρασί στον τοίχο για να την τρομάξει και της είχε αναφέρει το θάνατο του τότε συντρόφου της, του ηθοποιού John Cazale για να την κάνει να κλάψει.

7. Halle Berry – Ο πυρετός της ζούγκλας

Στο ρομαντικό δράμα του Spike Lee, η Halle Berry ενσαρκώνει μία εθισμένη στα ναρκωτικά γυναίκας. Η ίδια είχε δηλώσει σχετικά με το ρόλο: “Δεν δοκίμασα κοκαΐνη προκειμένου να μπω στο πετσί της ηρωίδας. Σταμάτησα όμως να κάνω μπάνιο, ώστε να δείχνω όσο πιο ταλαιπωρημένη γίνεται. Επί οκτώ ολόκληρες εβδομάδες ήμουν κυριολεκτικά άπλυτη και άλουστη. Δεν άντεχα τον εαυτό μου. Ήθελα να βγω από το σώμα μου”.

Γιώργος Παπαδόπουλος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*