Home / Αφιερώματα / Μπαρτολομέο Κριστοφόρι:Ο εφευρέτης του πιάνου

Μπαρτολομέο Κριστοφόρι:Ο εφευρέτης του πιάνου

Ο Μπαρτολομέο Κριστοφόρι , καταγόταν από φτωχική  οικογένεια και από μικρός έμαθε την τέχνη της κατασκευής μουσικών οργάνων με κλαβιέ . Γεννημένος στην Πάδοβα το 1655 ήταν στην υπηρεσία του Φερδινάνδου των Μεδίκων στη Φλωρεντία, περίπου το 1690. Το 1698 άρχισε να εργάζεται στο gravicembalo col piano e forte (πιάνο). Μέχρι το 1700 ο Μπαρτολομέο Κριστοφόρι είχε ολοκληρώσει την κατασκευή ενός τέτοιου οργάνου και μέχρι το 1709 τεσσάρων. Το 1711 δημοσιεύει διαγράμματα σχετικά με τη λειτουργία του πιάνου. Το πιάνο του Κριστοφόρι, ονομάστηκε πιανοφόρτε, επειδή η ένταση του ήχου άλλαζε ανάλογα με την πίεση στα πλήκτρα. Τα τσέμπαλα της εποχής,…

Review Overview

Summary : Μέχρι το 1700 ο Μπαρτολομέο Κριστοφόρι είχε ολοκληρώσει την κατασκευή ενός τέτοιου οργάνου και μέχρι το 1709 τεσσάρων

User Rating: 4.8 ( 1 votes)
0

Ο Μπαρτολομέο Κριστοφόρι , καταγόταν από φτωχική  οικογένεια και από μικρός έμαθε την τέχνη της κατασκευής μουσικών οργάνων με κλαβιέ . Γεννημένος στην Πάδοβα το 1655 ήταν στην υπηρεσία του Φερδινάνδου των Μεδίκων στη Φλωρεντία, περίπου το 1690.

Το 1698 άρχισε να εργάζεται στο gravicembalo col piano e forte (πιάνο).

Μέχρι το 1700 ο Μπαρτολομέο Κριστοφόρι είχε ολοκληρώσει την κατασκευή ενός τέτοιου οργάνου και μέχρι το 1709 τεσσάρων. Το 1711 δημοσιεύει διαγράμματα σχετικά με τη λειτουργία του πιάνου.

4....................

Το πιάνο του Κριστοφόρι, ονομάστηκε πιανοφόρτε, επειδή η ένταση του ήχου άλλαζε ανάλογα με την πίεση στα πλήκτρα. Τα τσέμπαλα της εποχής, δεν είχαν αυτή τη δυνατότητα. Στόχος του ήταν να ικανοποιήσει την επιθυμία των μουσικών της εποχής του να παίζουν σε μια ευρεία δυναμική γκάμα, από πολύ σιγά ως πολύ δυνατά. Τα πιάνα του Κριστοφόρι είχαν 4 ως 4.5 οκτάβες έκταση.

Χρησιμοποίησε μια σειρά σφυριών τα οποία μόλις χτυπούσαν πάνω στη χορδή, επανέρχονταν στη θέση τους επιτρέποντάς της να πάλλεται ακόμα λίγο. Ακριβώς αυτό το στοιχείο ήταν που έδωσε στους εκτελεστές του οργάνου νέα δυνατότητα ελέγχου του βαθμού δύναμης με την οποία πατούσαν τα πλήκτρα.

Τρία ήταν όλα κι όλα τα πιάνα που κατασκεύασε ο Κριστοφόρι.

Μερικά από τα πιάνα του Κριστοφόρι σώζονται μέχρι σήμερα και  φιλοξενούνται σε συλλογές στη Νέα Υόρκη, στη Ρώμη και στη Λειψία. Είναι μοναδικά και χρονολογούνται στο 1720 (στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη), στο 1722  (φυλάσσεται στο Εθνικό Μουσείο Μουσικών Οργάνων στη Ρώμη) και στο 1726.

 

 

 

 

 

 

 

Κάντε Like στη σελίδα μας στο Facebook!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*