Home / Αρθρογραφία / Άνιση η Μάχη COSCO- Ναυπηγοεπισκευαστών

Άνιση η Μάχη COSCO- Ναυπηγοεπισκευαστών

Με αέρα δυσπιστίας, αμφιβολίας και ανησυχίας, ο κόσμος της Ελληνικής Ναυπηγοεπισκευής, πληροφορήθηκε τις νέες εξελίξεις όσον αφορά επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Οργανισμό Λιμένως Πειραιώς. Σύμφωνα με το άρθρο της Καθημερινής που υπογράφει ο κύριος Ηλίας Μπέλλος, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, προχωρά σε άμεση άρση του αδιεξόδου που είχε προκαλέσει η προηγούμενη Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα στο επενδυτικό σχέδιο αυτό. Την προηγούμενη Τρίτη λοιπόν, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας αποφασίστηκε η εκ νέου υποβολή του Master Plan, δηλαδή του επενδυτικού σχεδίου των 612 εκατομμυρίων ευρώ & του ΟΛΠ, στην αρμόδια επιτροπή Σχεδιασμού Και…

Review Overview

Summary : Σε συνάντηση που είχε ο Υπουργός με την ανάληψη των καθηκόντων του με τους ναυτιλιακούς συντάκτες, όταν ρωτήθηκε για το Μaster Plan του ΟΛΠ, δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις καθώς όπως χαρακτηριστικά ανέφερε δεν ήταν ακόμα ενημερωμένος

User Rating: 3.93 ( 5 votes)
0

Με αέρα δυσπιστίας, αμφιβολίας και ανησυχίας, ο κόσμος της Ελληνικής Ναυπηγοεπισκευής, πληροφορήθηκε τις νέες εξελίξεις όσον αφορά επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Οργανισμό Λιμένως Πειραιώς.

Σύμφωνα με το άρθρο της Καθημερινής που υπογράφει ο κύριος Ηλίας Μπέλλος, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, προχωρά σε άμεση άρση του αδιεξόδου που είχε προκαλέσει η προηγούμενη Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα στο επενδυτικό σχέδιο αυτό.

Την προηγούμενη Τρίτη λοιπόν, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας αποφασίστηκε η εκ νέου υποβολή του Master Plan, δηλαδή του επενδυτικού σχεδίου των 612 εκατομμυρίων ευρώ & του ΟΛΠ, στην αρμόδια επιτροπή Σχεδιασμού Και Ανάπτυξης Λιμένων.

Το δημοσίευμα της Καθημερινής όμως, αρκείται μόνο στην μετάδοση της πληροφορίας και μάλιστα με το αίσθημα του επείγοντος στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου.

Δεν πληροφορεί όμως το είδος, τον σκοπό και τον τρόπο που θα επενδυθούν αυτά τα 612 εκατομμύρια ευρώ. Δεν αναφέρει δηλαδή ότι πρόκειται για ένα πακέτο υποχρεωτικών επενδύσεων, αντίτιμο της αγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της εταιρείας ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο ανέρχεται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ και σε ένα ακόμα πακέτο επενδύσεων, επονομαζόμενων ως πρόσθετων ή προαιρετικών επενδύσεων, των οποίων, να σημειωθεί, το ύψος ξεπερνά το αντίστοιχο των  υποχρεωτικών επενδύσεων.

Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι σε συνάντηση που είχε ο Υπουργός με την ανάληψη των καθηκόντων του με τους ναυτιλιακούς συντάκτες, όταν ρωτήθηκε για το Μaster Plan του ΟΛΠ, δεν έδωσε ικανοποιητικές απαντήσεις καθώς όπως χαρακτηριστικά ανέφερε δεν ήταν ακόμα ενημερωμένος, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι εκείνο που τον ενδιαφέρει είναι να γίνουν όλα νόμιμα.

Στην τελευταία της συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε αρχές Ιουλίου, η ΕΣΑΛ έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του επενδυτικού σχεδίου συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα από τη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη master plan με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται, τις αποφάσεις της ΕΣΑΛ και τις υπουργικές αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού.

Άρα μένει όχι να «αποδεχθεί» ή να «μην αποδεχθεί» τα έργα του master plan αλλά να «εγκρίνει» ή να «μην εγκρίνει το νέο επενδυτικό σχέδιο.

Επίσης, είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε τις εκκρεμότητες που παραμένουν ανοικτές… όπως η κατασκευή ναυπηγείου για mega yachts στον νέο μόλο Δραπετσώνας, καθώς και η χρήση «ναυπηγείων» στις ζώνες ΣΤ και ΙΒ, θέματα που δεν είχε «αποδεχτεί» η ΕΣΑΛ και τα οποία έχουν προκαλέσει την καθολική αντιδράση της τοπικής αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων και των φορέων.

Ακόμα, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα που έχουν τεθεί από τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων ως οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα πρέπει να συνοδεύουν το Master Plan και τις επενδύσεις, όπως επίσης και θέματα χρήσης γης και όρων δόμησης.

Μία ακόμη εκκρεμότητα που τέθηκε στο τραπέζι των συζητήσεων την Τρίτη ήταν αυτή των μετατάξεων των υπαλλήλων του ΟΛΠ και τη διαδικασία που θα προχωρήσουν.

Θυμίζουμε ότι τον Ιούνιο δημοσιεύτηκαν οι δύο ΚΥΑ (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις), οι οποίες καθόριζαν τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν προκειμένου κάποιος υπάλληλος στους Οργανισμούς (ΟΛΠ και ΟΛΘ) να μπορέσει να μεταταγεί σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου.

Για τους παραπάνω λόγους και για πολλούς άλλους εύλογους με δεδομένο το εκλογικό αποτέλεσμα, έχουμε αρχίσει να σκεπτόμαστε ότι ίσως υπάρξει μία εντελώς νέα σύνθεση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων που θα «κλείσει» το νέο επενδυτικό σχέδιο.

Μία Επιτροπή που θα προσέξει τους μεγάλους κολοσσούς της παγκόσμιας οικονομίας και αδιαφορεί για τους μικρούς Έλληνες επενδυτές και την ουσιαστική Ελληνική αγορά και οικονομία που αυτή ανά τις δεκαετίες ανέδειξε την ναυτιλία μας σε υψηλά ποσοστά στην κατάταξη της παγκόσμιας ναυτιλίας…

Μαρία Ριζεάκου

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*