Home / Επικαιρότητα / Με τη δημιουργία 4ου προβλήτα προχωρά η κατάθεση του νέου master plan της Cosco

Με τη δημιουργία 4ου προβλήτα προχωρά η κατάθεση του νέου master plan της Cosco

Προς την ισχυρή ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά προχωρά η Cosco δίνοντας έμφαση στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων. Το νέο βελτιωμένο master plan του λιμανιού, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες του se-skepseis.gr πρόκειται να κατατεθεί το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).

Ο νέος, τέταρτος προβλήτας στο Ικόνιο, συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ πρόκειται να κατασκευαστεί ανατολικά από τη θέση του Προβλήτα Ι. ενώ η δυναμικότητα του τέταρτου προβλήτα θα είναι στα 2,8 εκατ. teu, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα (capacity) του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από τα 10 εκατ. teus.

Στόχος είναι ο νέος προβλήτας να ολοκληρωθεί σε μία χρονική περίοδο 3 ετών. Με τη λειτουργία και του 4ου Προβλήτα, το Λιμάνι του Πειραιά θα σκαρφαλώσει στην τρίτη θέση στην Ευρώπη και στην πρώτη στη Μεσόγειο.

Το master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει τις υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται από τη σύμβαση παραχώρησης (επέκταση επιβατικού λιμένα, εργασίες επισκευής και συντήρησης υποδομών, επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων κ.λπ.), αλλά και τις πρόσθετες όπως αυτές έχουν προκύψει από τη μελέτη του συμβούλου McKinsey με στόχο τη βέλτιστη δυνατή ανάπτυξη του λιμανιού.

Οι πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας, αλλά και έως τεσσάρων ξενοδοχείων, καθώς επίσης και του εμπορικού κέντρου που θα εξυπηρετεί την κρουαζιέρα, το νέο κέντρο logistics, την κατασκευή του car terminal, τη διασύνδεση με τον ΟΔΔΥ και τέλος την προμήθεια εξοπλισμού.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΛΠ, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το 2018 έφτασε τα 4,9 εκατ. teus με αύξηση 18,4% σε σχέση με το 2017, ενώ φέτος αναμένεται νέα αύξηση στα επίπεδα των 5,5 εκατ. teu.

Αναφορικά με το κέντρο εξυπηρέτηση επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops), θα είναι κατά πολύ μικρότερο από τον αρχικό σχεδιασμό από τα 44 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, στα 22 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, το οποίο θα εξυπηρετεί τους χώρους του σταθμού κρουαζιέρας και μόνο τους επισκέπτες, δηλαδή δεν θα είναι ανοιχτό για το ευρύ κοινό.

Mε το νέο επενδυτικό master plan του λιμανιού, η COSCO από 293,7 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά, θα επενδύσει στο σύνολο σχεδόν 800 εκατ. ευρώ.

Συνοπτικά, τα έργα που περιλαμβάνονται:

  • Ένα νέο τέταρτο προβλήτα
  • Τον Προβλήτα Κρουαζιέρας
  • Εμπορικό Κέντρο
  • Τέσσερα συνολικά ξενοδοχεία
  • Η κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού
  • Η  κατασκευή car terminal
  • Το νέο κέντρο logistics στο χώρο του πρώην ΟΔΔΗΧ και η ενοποίησή του με το car terminal
  • Η δημιουργία μουσείου στην πέτρινη αποθήκη.

 

Με πληροφορίες από το news.gtp

About Μαργαρίτα Κ. Κουτσιλέου

Πολιτικός Συντάκτης - Αρθρογράφος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*