Home / Επικαιρότητα / Το Δελτίο τύπου που διεξήχθη απο τον Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. για τις αποφάσεις της χθεσινής ΕΣΑΛ

Το Δελτίο τύπου που διεξήχθη απο τον Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. για τις αποφάσεις της χθεσινής ΕΣΑΛ

Με έντονες αντιδράσεις, αλλά και προβληματισμό ξεκίνησε η διαδικασία στην Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), του Σχεδίου Ανάπτυξης του Λιμένα Πειραιά (Master Plan), που έχει καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO και αφορά επενδύσεις για τα επόμενα χρόνια. Οι επενδύσεις αυτές θα επηρεάσουν δραστικά την κοινωνικοοικονομική ζωή του Πειραιά. Έντονη ήταν η διαμαρτυρία των Δημάρχων Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος Χρήστου Βρεττάκου και Γιάννη Λαγουδάκη και άλλων φορέων και χρηστών του Λιμένα, οι οποίοι κατάγγειλαν, ότι παραβιάζοντας το νόμο, η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO δεν διενέργησε την υποχρεωτική διαβούλευση πριν καταθέσει το νέο Master Plan, το οποίο κατά το νόμο, όφειλε να περιλαμβάνει τις…

Review Overview

Summary : Οι Ναυπηγοεπισκευαστές διαφωνούν ριζικά και θέτουν ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ στην πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε./COSCO

User Rating: 3.05 ( 2 votes)
0

Με έντονες αντιδράσεις, αλλά και προβληματισμό ξεκίνησε η διαδικασία στην Επιτροπή Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), του Σχεδίου Ανάπτυξης του Λιμένα Πειραιά (Master Plan), που έχει καταθέσει η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO και αφορά επενδύσεις για τα επόμενα χρόνια. Οι επενδύσεις αυτές θα επηρεάσουν δραστικά την κοινωνικοοικονομική ζωή του Πειραιά.

Έντονη ήταν η διαμαρτυρία των Δημάρχων Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος Χρήστου Βρεττάκου και Γιάννη Λαγουδάκη και άλλων φορέων και χρηστών του Λιμένα, οι οποίοι κατάγγειλαν, ότι παραβιάζοντας το νόμο, η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO δεν διενέργησε την υποχρεωτική διαβούλευση πριν καταθέσει το νέο Master Plan, το οποίο κατά το νόμο, όφειλε να περιλαμβάνει τις απόψεις των διαβουλευόμενων με τις υπογραφές τους. Με τις παραπάνω θέσεις διαμαρτυρίας συντάχθηκαν επίσης η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου οι Δήμαρχοι Πειραιά Γιάννης Μώραλης και Σαλαμίνας Γεώργιος Παναγόπουλος.

Οι Ναυπηγοεπισκευαστές διαφωνούν ριζικά και θέτουν ΚΟΚΚΙΝΗ ΓΡΑΜΜΗ στην πρόταση της ΟΛΠ Α.Ε./COSCO να αλλάξει χρήση στο Νέο Μόλο Δραπετσώνας και στον Προβλήτα Ηρακλέους (Προβλήτας ΔΕΗ) από χώρους Ναυπηγοεπισκευαστικών Δραστηριοτήτων σε χώρους στάθμευσης και μεταφόρτωσης αυτοκινήτων (car terminal). Η αλλαγή αυτή χρήσης θα έχει βέβαιο αποτέλεσμα την καταστροφή 450 μικρομεσαίων ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων και 1.500 δορυφορικών επιχειρήσεων, με απώλεια 15.000 θέσεων εργασίας. Οι νέες θέσεις εργασίας, που θα δημιουργηθούν στο car terminal εκτιμώνται λιγότερες των 20 εκτάκτων οδηγών.

Χωρίς ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας και υποχρέωση για πραγματική ανάπτυξη, με μόνο κριτήριο τα κινέζικα κέρδη, η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO επιχειρεί να βυθίσει στην ανεργία τον αποβιομηχανοποιημένο Πειραιά και να εξοστρακίσει από το πρώτο λιμάνι της Χώρας την Επιβατηγό Ναυτιλία της Νησιωτικής Ελλάδας και τα Μεσογειακά Πλοία Ελληνικών συμφερόντων, παραβιάζοντας τη Σύμβαση Παραχώρησης του Λιμένος και κάθε έννοια δικαίου.

Οι επιπτώσεις στη ζωή των κατοίκων σε λαϊκές περιοχές και ιδιαίτερα του Νέου Ικονίου Περάματος και του Αγίου Γεωργίου Κερατσινίου θα είναι δραματικές λόγω της 24ώρου ηχορύπανσης και φωτορύπανσης. Οι μάσκες έπεσαν! Η κοινωνική ευαισθησία, που θέλει να εμφανίζει η ΟΛΠ Α.Ε./COSCO μοιράζοντας ψίχουλα ελεημοσύνης είναι στάχτη στα μάτια του κόσμου. Τα κίνητρα που οδηγούν το σχεδιασμό των δραστηριοτήτων της είναι μόνο τα υπερκέρδη σε όφελος των κινέζικων συμφερόντων.

Η κινέζικη αποικιοκρατική επεκτατικότητα και συμπεριφορά θα αναχαιτιστεί από τη συμπαγή Παμπειραϊκή Αντίδραση. Κινητοποιήσεις προετοιμάζονται από τον Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και άλλους επαγγελματικούς φορείς. Σοβαρές θα είναι οι αντιδράσεις των Εργατικών Eνώσεων και της Aυτοδιοίκησης. Ήδη οι κινητοποιήσεις άρχισαν με κλείσιμο για ώρες της εισόδου της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βάσης Περάματος και προβλέπεται να ενταθούν. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στην ΕΣΑΛ, του εκπροσώπου του Συνδικάτου Μετάλλου : «σπέρνετε ανέμους θα θερίσετε θύελλες».

Οι πανηγυρισμοί περί νίκης κι ανάπτυξης του κινέζου επενδυτή, μέσω ύποπτων κονδυλοφόρων, που συστηματικά προάγουν τις κινέζικες θέσεις σε βάρος των ελληνικών επιχειρήσεων, είναι μόνο σχέδια επί χάρτου. Οι άμεσα θιγόμενοι κι ενδιαφερόμενοι, που είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις με πολλές εκατοντάδες εκατομμυρίων επενδύσεις, οι εργαζόμενοι ναυπηγοεπισκευαστές, που «με τα κομμάτια τους δένει τ’ ατσάλι» και οι τοπικές κοινωνίες θα αποτρέψουν την καταστροφή του παραγωγικού ιστού του Πειραιά και την περαιτέρω υποβάθμιση της ζωής τους. Τα δίκαια αιτήματά τους θα τα υπερασπιστούν αδιαπραγμάτευτα και με κάθε μέσο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*