Home / Επικαιρότητα / Ανοιχτή επιστολή των Φοιτητών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΣΕΜΦΕ προς την Υπουργό Παιδείας – Τι ζητούν

Ανοιχτή επιστολή των Φοιτητών της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΣΕΜΦΕ προς την Υπουργό Παιδείας – Τι ζητούν

Της Μαργαρίτας Κουτσιλέου

Με αφορμή την σημερινή συνέλευση του συλλόγου φοιτητών ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΣΕΜΦΕ θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε τα θέματα δυσλειτουργίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και διαβίωσης των φοιτητών που δυσχεραίνουν την φοίτηση τους και είναι ο τρόπος για να ενημερωθεί το Υπουργείο Παιδείας για τα αιτήματα των φοιτητών αλλά τις προτάσεις τους για την ποιοτική αναβάθμιση του Πανεπιστημίου.

Ακολουθεί αυτούσια η επιστολή:

Πλαίσιο ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΣΕΜΦΕ για την Γ.Σ. του Φ.Σ. 16/10/19

Η σημερινή συνέλευση γίνεται για να συζητήσουμε για τρίτη φορά τις μεταρρυθμίσεις που προτείνει η κυβέρνηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Καταρχάς, προτείνει διοικητικές αλλαγές, όπως ανακατανομή ευθυνών και αξιολόγηση, πράγμα που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους. Είναι γνωστές σε όλους μας, εξάλλου, οι τεράστιες ουρές από την γραμματεία μέχρι το ισόγειο, σε καθημερινή βάση, εντός του “αστείου” δίωρου που θαρρούν ότι αρκεί να εξυπηρετήσουν το εν αναμονή κοινό. Πέρα από αυτό το ζήτημα έχουμε και άλλα σοβαρά διοικητικά προβλήματα, όπως η αργοπορία της γραμματείας να επικαιροποιήσει τις καρτέλες των φοιτητών, οδηγώντας τους τελευταίους σε δυσφορία και διαπληκτισμό ώστε να καταφέρουν να περαστούν μαθήματα. Ευελπιστούμε οι νέες μεταρρυθμίσεις να διορθώσουν τη λειψή αυτή συμπεριφορά των εργαζομένων που θα έπρεπε να μας εξυπηρετούν και να μας διευκολύνουν. Εξάλλου, όντας εκπρόσωποι του συλλόγου φοιτητών της ΣΕΜΦΕ και όχι των διοικητικών του υπουργείου παιδείας αυτή οφείλει να είναι η προτεραιότητά μας.

Εν συνεχεία, ένα άλλο σοβαρό ζήτημα της σχολής και του ιδρύματος, εν γένη, είναι η υποχρηματοδότηση. Τίποτα άλλο δε μπορεί να δικαιολογεί γιατί μετά από 3 χρόνια το αμφιθέατρο 1 παραμένει κλειστό λόγω βλάβης και δεν έχει βρεθεί ένας αρμόδιος να απαιτήσει το αυτονόητο, δηλαδή την επισκευή και επαναλειτουργία του. Ταυτόχρονα, οι φοιτητές αντιμετωπίζουν καθημερινά μια κατάσταση αποσύνθεσης με απαρχαιωμένους Η/Υ και όργανα που υπολειτουργούν. Επίσης τραγική είναι η κατάσταση στις παλιές εστίες, οι οποίες χρήζουν έκτακτης ανακαίνισης, για την ασφάλεια των φοιτητών πάνω απ όλα. Ο σύλλογος φοιτητών ΣΕΜΦΕ οφείλει και πρέπει να απαιτήσει την αλλαγή των παρόντων δεδομένων με τη λήψη της ανάλογης χρηματοδότησης που επιτάσσει το κύρος του πτυχίου μας. Κατανοώντας, προφανώς, πως τα χρήματα δεν φυτρώνουν στα δέντρα, τασσόμαστε υπερ των δωρεών από ιδιώτες καθώς και ευρωπαϊκών ή ιδιωτικών χρηματοδοτήσεων που θα συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό των σπουδών μας.

Επιπρόσθετα, ένα μείζον φοιτητικό ζήτημα του φετινού ακαδημαϊκού έτους αλλά και όσων θα ακολουθήσουν είναι η τήρηση του ορίου φοίτησης (ν+2). Η παράταξή μας στηρίζει ένα τέτοιο μέτρο υπό προϋποθέσεις. Σε σχολές όπως η δική μας, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν παράγοντες, όπως η δυσκολία των μαθημάτων και ο μέσος χρόνος εκπλήρωσης σπουδών πριν το μέτρο αυτό εφαρμοστεί αυστηρά για όλα τα τμήματα, διότι καλώς ή κακώς μια πολυτεχνειακή σχολή έχει αυξημένες απαιτήσεις σε σχέση με άλλες σχολές. Επιπλέον, αναγνωρίζουμε πως υπάρχουν φοιτητές οι οποίοι, για παράδειγμα, δουλεύουν παράλληλα με τη σχολή, ειδικά στις δυσχερείς οικονομικές εποχές τις οποίες βιώνουμε. Είναι αδιαμφισβήτητο πως σε ανάλογες περιπτώσεις πρέπει να υπάρξει αλληλεγγύη προς αυτούς και να παραταθούν οι σπουδές τους. Όμως υπάρχουν και περιπτώσεις σπουδαστών οι οποίοι έχουν παραιτηθεί της προσπάθειας διεκπεραίωσης των σπουδών τους, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις διαμένουν σε εστίες και νόμιμα μπορούν να διαμένουν εκεί επ’ άπειρον. Όπως καταλαβαίνετε, αυτό είναι απολύτως άδικο προς τους υπόλοιπους συμφοιτητές μας, οι οποίοι πολλές φορές μένουν εκτός εστιών λόγω πληρότητας. Κάθε χρόνο αυτό το γεγονός, ότι δηλαδή οι διαθέσιμες εστίες είναι λιγότερες των αιτούντων, αποτελεί ένα τεράστιο ζήτημα της σχολής. Κατανοούμε, λοιπόν, την ανάγκη αλληλέγγυας λύσης για όλους αλλά θέτουμε συνάμα το ερώτημα για το πότε επιτέλους θα υπάρξει αλληλεγγύη και προς τους τυπικούς συμφοιτητές μας των οποίων το δικαίωμα σε δωρεάν παιδεία και στέγαση καταπατάται από μερικούς “αιώνιους” φοιτητές.

Έτσι, ερχόμαστε στο επόμενο ζήτημα που αξίζει να αναφέρουμε, το οποίο είναι οι διαγραφές φοιτητών. Ως εναλλακτική μέση λύση, προτείνουμε αντί των διαγράφων φοιτητές που ξεπερνούν τα ν+2 έτη φοίτησης και δεν είναι εντός των κατηγοριών που εξαιρούνται από το προκείμενο όριο να στερούνται όλων των προνομίων των φοιτητών όπως η σίτιση και η στέγαση ώστε να μην αποτελούν οικονομικό βάρος στη σχολή και στο ίδρυμα. Ας μη ξεχνάμε ότι, οι φοιτητές δεν πρέπει να έχουμε μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις και να υπάρχει ισότητα και ισονομία μεταξύ όλων ώστε να αποφευχθεί κάθε αδικία εις βάρος επιμελών και τυπικών φοιτητών.

Άξια αναφοράς είναι και η τροποποίηση του νόμου περί ασύλου το οποίο από το καλοκαίρι καταργήθηκε. Αυτή η τροποποίηση ήταν πάγιο αίτημα της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και αποτελεί μία δικαίωση χρόνων προσπάθειας της άρσης του. Πιστεύουμε σε μία σχολή απαλλαγμένη από κάθε είδους εγκληματιών-παραβατών, οι οποίοι εκμεταλλεύονται τον θεσμό του ασύλου για να ενεργούν ανενόχλητοι προς διεκπεραίωση της παραβατικής τους συμπεριφοράς. Η κατάργηση του ασύλου δεν αποσκοπεί στη φίμωση κανενός φοιτητή, καθηγητή ή εργαζόμενου της σχολής μας, παρά μόνο στην προστασία τους, ανά πάσα στιγμή, χωρίς τα γραφειοκρατικά εμπόδια του παρελθόντος. Είναι δικαίωμα κάθε πολίτη να προστατεύεται από παραβατικές συμπεριφορές και αυτή η κατάργηση θα διευκολύνει τη καταστολή τέτοιων δράσεων. Ήδη με κινητοποίηση της αστυνομίας σε διάφορα πανεπιστήμια είδαμε να καταπολεμάται το παρεμπόριο χωρίς να υπάρξει κάποια ιδεολογική διάκριση.

Επιπλέον, οφείλουμε να πούμε, πως όπως ένας μαθητής δευτεροβάθμιας για να προαχθεί στην επόμενη τάξη θα πρέπει να έχει τουλάχιστον περάσει τη βάση, έτσι και ένας εν δυνάμει φοιτητής θα πρέπει να προαχθεί από την τρίτη λυκείου για να αποκτήσει δικαίωμα φοίτησης. Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να στηρίξουμε ένα μέτρο, το οποίο εξισώνει το μόχθο των πανελληνίων και 5 τουλάχιστον ετών φοίτησης σε ένα από τα ιστορικότερα ιδρύματα της χώρας με ένα αγορασμένο πτυχίο που σπάνια είναι αντικειμενικό.

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να επικροτήσουμε την αγωνιστικότητα των συμφοιτητών μας, είτε συμφωνούμε είτε όχι, διότι αυτό είναι δείγμα ήθους. Ωστόσο, ποτέ δε θα στηρίξουμε κινήσεις που αφαιρούν το δικαίωμα της μόρφωσης και από έναν, έστω, συμφοιτητή μας. Όσοι επιθυμούν να λάβουν μέρος σε κινητοποιήσεις να το κάνουν με δικιά τους ευθύνη, χωρίς να παρεμποδίζουν τους υπόλοιπους που πιθανότατα δεν συμφωνούν.

Με βάση τα παραπάνω, αποφασίζουμε:
• Ανοικτή σχολή
• Ανακατασκευή και επέκταση των φοιτητικών εστιών
• Αντικατάσταση των παλαιών Η/Υ των εργαστηρίων προγραμματισμού
• Αντικατάσταση των υπολειτουργικών οργάνων των εργαστηρίων φυσικής
• Άμεση επισκευή του αμφιθέατρου 1

About Μαργαρίτα Κ. Κουτσιλέου

Πολιτικός Συντάκτης - Αρθρογράφος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*